30 Aralık 2011 Cuma

Hastasiyiz Ayse Dudu'nun .. :))

Bizim evin aksam halleri 
Ayse Dudumuzu simdilik hic bir yere goturmesekde (doktor kontrolleri haric) eve gelince saatlerce onunla vakit gecirmeye bayiliyoruz :)
bir erkek evlat anasi olarak gulsemmi aglasammi bilemeyip saskin saskin oglani izliyorum 

Ayse Dudu yatmadan once ebeveyni(abisimi, babasimi bilemedim )  tarafindan aksam gezmesine cikartilmis durumda 



 
 assagidaki fotolarda ise Bilal cok yoruldugu icin aksam gezmemisi kisa kesip eve dondugumuzde tam bir bucuk saat Ayse Duduyla vakit geciren, ilgilenen, pediatrin kendisine yaptigi kontrolleri Ayseye uygulayan kucuk veledim :) 

 Ayse kiz aslinda bi minik arkadasa hediye edilmek uzere Bilal 11 aylikken alinmisti 
ama Bilal bebek o gun bugundur Ayseyi oyle bi benimsediki hic elinden birakmiyor 
Sanirim oglusum hem iyi bir abi ilerdede iyi bir baba olucak .. simdiden durum onu gosteriyor ;))

29 Aralık 2011 Perşembe


"Ve yalnızlık, sigara külü kadar yalnızlık" .. gibi bir sey .. Annem, canim annem gelince aklima icimde bir seyler aciyor .. :(

22 Aralık 2011 Perşembe

Bebegimin eli yandi .. :(




Yine agir bir imtihandan gectik gecen hafta .. 
Cuma gunu babannemize gitmek icin hazirlandik yola cikmak uzereydik ..
Bende 15, 20 dakika oncesi utu yapip odanin kapisini kapatip cikmistim. Oglan babasinin yaninda salondaydi, son kontrolleri yapiyor iki gun olmayacagimiz icin kaloriferleri kapatiyordum .. Bebisim 2 dakikanin icinde , evde bindigi motoru koyup utunun oldugu odanin kapisini acmis, ve sag eliyle utuyu tutmaya calismis sanirim .. avcunun ici 2. derecede yanmis ..
O anlar nasil anlardi hatirlamiyorum .. Oglumun feryadi benim cigliklarim
hemen elini buz gibi suya tuttum 10 dakika boyunca hic cekmeden sanirim acisini aldi soguk su aglamasi kesildi ..
oglani kaptigimiz gibi en yakin eczaneye gittik 
eczaci doktor gorsun pansuman yapsin dedi 
o panikle aile doktorumuza gittik, esim arabayi park ederken ben iceri kostum
sekretere diyorum oglumun eli yandi doktoru gormem gerek 
suan icerde hasta var bekleyin diyor 
lutfen siz yinede kapidan soyleyin acil diyorum
o sirada sira bekleyen 5,6 hasta sinirli sinirli yuzume bakiyor ve homurtular geliyor 
ben dayanamayip sekretere cigirmaya basladim 
doktor sesime cikti hemen odaya aldi 
pansuman krem filan derken oglus yine cildirdi en son elimizi komple sardirip kendimizi zor attik disari 






5 gundur gunde 2 defa pansuman yapip elini sargi beziyle sardik ..
sargi bezi yarayi zor iyilestiriyormus ama bebekler icin mecburmus 
ellerini her dokunduklari yerde aglamalarindansa sargida kalmasi en iyisiymis
sargi bezi ozel yaniklar icin olanlardan 
uzerinde sadece vazelin var 
vazelin sayesinde el surekli nemli kalip kurumuyormus ve bebek aci cekmiyormus 
gercektende allaha sukur o andan sonra hic aglamadi oglus 
dun sargilarimizdan kurtulduk 


artik elini gunde 3 defa ozel kopukle yikayip kremliyoruz ustteki deri dusmek uzere 
alttan taptaze deri geliyor 
Rabbim beterinden saklasin ve hic kimsenin basina vermesin boyle bir aciyi 
Kazamizin ertesi gunu dur durak bilmeyen bila .. yaramazliklarda sinir tanimayan bila .. 









12 Aralık 2011 Pazartesi

insirah ...

"Duanın tam ortasındaydık.
Şimdi göğsümüzün genişlemesini isteyeceğiz.
Şimdi dilimizin çözülmesini isteyeceğiz.
Şimdi belimizi büken yükün kalkmasını isteyeceğiz.
Şimdi şerefimizin ve onurumuzun yükseltilmesini isteyeceğiz.
Şimdi...
Ağlayacağım...

Allah'ım lütfen bizi koru...

Azalıyoruz...
Kirli bir işleyişin kıyısından yuvarlanıyoruz bir bir...
Hayatın kenarından düşüyoruz..!"




T. Tufan

11 Aralık 2011 Pazar

yeni yepyeni imajimizz :p

annecigi sonunda oglusun yeni saclarina alisabildi :))









en son foto oyun evinde cekildi cuma gunu 
o oyuncakdan baska bi oyuncaga kosuyordu 
ordaki yasitlariyla oynamayi cok seviyor tek korkusu yanindaki zenci bebek oldu 
ilk once farketmedi, sonra parmaklariyla yavas yavas dokundu sonrada eline alip sinirli bi sekilde yere firlatti .. sok oldum :(
gecen gunde bankada sira beklerken yandaki buroda afrikali zenci bi adam vardi adamin yuzune bakip bakip dudaklarini buze buze agladi 
oyle uzuldum ki sanirim oglum zencilerden korkuyor 
halbuki esmer tenlerine ragmen bembeyaz kalpli insanlar .. oyle yumusak ve oyle sevecenler
bir an once bi cozum bulmam gerekiyor bu duruma


7 Aralık 2011 Çarşamba

15 ay ve ilk tras ... :(

guzelim saclarimiz gitti malesef 

bir anlik hevesim ve degisiklik istegim yuzunden kiydim minigimin saclarina 
sonrasinda bre gafil kendi saclarini degistirmekten bikmadin birde minigin saclarina  el attin utanmadan  dedim :(
aslinda cevremde o kadar cok ses vardiki kirli ses
"kestir cocugun kafasi bi dinlensin "
"bak cok guzel yiyor ama kilo almiyor bu kesin gucunu saclara veriyor "
"ay cocugun kafasi nasil terler, hic mi acimiyorsun yavrucuga ?"
ay bu cocuk cok hasta olur senin yuzunden "
bikmis usanmistim bu seslerden 
ve bir anlik gafletime yenilip amcasina kestirdim 
herkese gore cok yakisikli oldu 
babasi bile cok sevdi ama benim hala icime sinmedi :(
3,4 gundur gozume uyku girmiyor nerdeyse
suan yaptigim esseklige essekler gibi pisman olmakla geciyorbi kac gunum


6 Aralık 2011 Salı

iLK KELiMELER ve iLK CUMLELER ..

Aslinda 4,5 ay once yazilmasi gereken ama cok cok gec kalinmis bir postu okumaktasiniz suan 
Bilalin cenesi 9 aylikken bir acildi pir acildi 
o gunden beri yavrucugumun hem eli iste hemde dili

bizde butun bebekler gibi( istisnalar haric) ANNE den giris yaptik olaya 
sonra akabinde uzun uzun BABA, BABBBA hatta bazen BAAAABBBBA kelimesi girdi lugatimiza 
hatta uzun bi sure ozellikle 11 inci ve 12 ayimizda sabah uyanirken BABBBAAAA diye uyanip, aksam yatarken ayni sekilde gunun kapanisi yaptik ..

su son bi kac aydir ise  gerek vucud diliyle gerekse o minicik diliyle ifade eder oldu kendisini ..

en cok kullandigi kelimeler 

DEDE 

ANNANNNNE 

MAMMAA 

HAMMM

BUVVA 

ADDA 

DITTI 

BITTI 

(genelde diitiyle bittiyi cok karistiriyor)
mesela babasi sabah ise giderken baba bitti deyip, yogurdunu bitirdigi zamanda anne mammaa ditti diyebiliyor :))

ve butun bebeklere Bilal diye hitap ediyor 

2 yasindaki en sevdigi kuzenine arada sirada MIYEM ve cougunluklada BILAL diyor :)) 

son iki haftadir ise kelimelerden cumlelere gecis yaptik 

simdiye kadar kurdugu cumleler 

-anne hadi hammmmm (genelde yemek hazirlarken beklemekten sikilip sabirsizlandigi zaman acliginin siddetini anlatmak icin kullaniyor  bu cumleyi)

babasini birsey yerken gormeye gorsun bu seferde 

- babbbbaaaa hadiii haaaaam diyor :))

bu cocugun oburlugu kime cekti bilmiyorum 

- baba ditttiiii 
-anneeee buvvvaaa
-abiii delll 
-mammaaa bittiiii 
misafir ugurlarken yada bi yerden ayrilirken 
-cavv 
- cav cavvvv  yapiyor herkese 
-anne menim
-babbbaaa yapma diyor gidiklarken babasi onu 
babasi gidiklamayi biraktigindada 
-babbaaa hadiii bidaaa biddaaa diyor :) 

suan uyuyor minik kuzum bunlari buraya not duserken hepsi filim seridi gibi gozumun onunden geciyor .. 
iyiki var rabbim
iyiki gonderdin onu bize

11 Kasım 2011 Cuma

Bayramda Bilal ..

Bayramda 4 gun babannemizdeydik 
Bilal uykulari, mammalari terketti simarikliktan 
dedesinin kocaman gobusune sarilip dede hopppaaaaa
babannesine gidip agzini kocaman kocaman acip haaaaaaam dedi durdu
sevildikce simardi, simardikca daha cok sevildi ..
evde toplam 16,17 saat uyuyan bebek 10 saat uykuyla yetindi 
karni cok doymasada ilgiye ve sevgiye tika basa doydu ..
ve bu bayram bi degisiklik yapip arap, pakistan karisimi takildik 
herkes bayildi bayramlik cicilerimize ;)




minik ayaklarin, hayat koususu ..

Bir insan daha var, çok sükür, evde;
Nefes var,
Ayak sesi var;
Çok sükür, çok sükür...


video



ilk adimlarimizi atali aylar oldu 
tam 11 ay + 3 haftalikken yurudu 
agustosun 5 inde atti ilk adimlarini .. o gunden beride dur durak bilmiyor .. 
tek temennim omur boyu hep dogru yerlere, dogru adimlar atmasi ..

tatilden donduk ama yalniz degil minik bi canavarla ..

Slm blogdaslarim o kadar uzun zaman olduki yazmayali neler birikti neler ..
tatilden doneli nerdeyse  2 ay oldu
hayat oyle hizli akiyorki tabiki yine yetsemiyorum 
ve isin asli yeni yeni kurtuluyorum soktan 
oglusumun  yasina 1 hafta kala gitmistik Turkiyeye, ve yaklasik 5 hafta sonra donduk geri 
ama ne donus 
dur durak bilmeyen, bir an olsun oturmayan, koltuklarin tepesinde gezen,  mutfakta sandalyeye ordan kendi yemek masasina ordanda buyuk yemek masasina tirmanabilen, tabureyi heryere tasiyip ulasamadigi yerlere ulasan, acamadigi kapilari tabure sayesinde acip emellerine ulasan, hic yurumeyip surekli kosan sonrada yorgunluktan gece 12 saat gunduzde ikiser defa 2 ser saat uyuyan, ve cokda yiyen, ve bir o kadar saldirgan, her buldugu uyusuk bebegi canlandirmaya calisan, yaramazliga tesvik eden sayet kalkmassa issirip ikide tokatlayan minik bi canavarla ..

ilk haftalar anne soklardan sok begenip girmekte ve caresizlikten oturup aglamaktaydi, baba desen zavvali bebeklemi yoksa zavalli aneylemi ugrassin bilememekteydi .. minik canavar ise hala yaramazliklarinin pesinde ..
annenin sesi kimi zaman durrrrrr! sakinnnnnn !  yapma! 
kimi zaman  yavrucugum kuzucugum, annecigim, yeterrrrr diyerek inletmekteydi tum apartmani.. 
ama minik yaramaz annesinin gozlerinin icine bakip birde pis pis siritip yinede yapiyordu yapacagini  ..
ve anne bir gun bu boyle gitmez dedi bi tane yapistirdi popoya 
ama bebek yine pis pis siritip hala devam ediyordu yapacagi ise 
cunku anne alistirmisti onu boyle calkalaya calkalaya, minciklaya minciklaya sevmeye ..

ve anne o zaman analdiki artik bir bebegin degil bir ergen bebegin annesiydi 
oglum bir bucuk yasla uc yas civarinda girilen cocuk ergenligine erken yakalanmisti 
napmaliydi ?
anne gunlerce cozum aradi bu duruma
hatmetti geceler boyu cocuk forumlarini internet sitelerini 
sabiha paktuna ve adem gunes kitaplarini 

ve ozetle anladiki anne
artik ev eskisi gibi temiz derli ve toplu olmayacakti 
artik internete fazla takilamayacakti 
arkadas ziyaretlerinin, ev gezmelerinin ustu cizildi 
tv zaten surekli kapaliydi ve hicmi hic acilmayacakti 
yani bebek anneye degil anne bebege uyacakti 
hemen bi oyun evine kayit yaptirildi 
haftada bir kac gun oraya gidilmekte cocugun fazla enerjisi birazda olsun bosaltilmakta 



tanidiklarin arasinda bizim bebegin kodadi artik atom karinca..

8 Kasım 2011 Salı

İsmailce Teslimiyetin Adı; Kurban


"Şu halde Rabbin için namaz kıl ve kurban kes" ilâhi emrinin eyleme dönüştüğü an KURBAN.

İbrahimce bir yakarışın, İsmailce bir teslimiyetin adıdır KURBAN.

Bir rüyaya aralanan göz ve o rüyada görülen bir çocuktur KURBAN.

"Babacığım, emrolunduğun şeyi yap! İnşallah beni sabredenlerden bulacaksın" yakarışının kalpleri titreten yanıdır KURBAN.


Bıçağın Allah için bilendiği, İsmail'in teslimiyetle durduğu anın adıdır KURBAN.

Ve bu teslimiyette bıçağın çaresiz kalışıdır KURBAN

Bir imtihandır o teslim oluş, o acziyet. Kulluğun zirvesi, samimiyetin tecellisidir.

Zira ne diyor âlemlerin sahibi:

"Onların etleri ve kanları asla Allah'a ulaşmaz. Fakat O'na sizin takvanız ulaşır. Böylece onları sizin hizmetinize verdi ki, size doğru yolu dösterdiğinden dolayı Allah'ı büyük tanıyasınız. İyilik edenleri müjdele"
İsmail olana sabır ve teslimiyet, İbrahim olana azim ve niyet..
Kurban yakınlıktır.
Yakınlığını ver bize,
Eyy yakınlığına muhtaç olduğumuz...

10 Ağustos 2011 Çarşamba

Son 3 Gun

Sonunda Turkiyeye son 3 gunumuz kaldi .. Eskiden gunler gecmek bilmezken simdi su gibi akiyor zaman ..
Camasir, utu, alisveris, valizler, yolde yenecekler (bilal icin), yolda giyecekler, burdaki havaya, istanbuldaki havaya, konyadaki havaya gore yolda giyilecekler ... kafayi yiycem bu gidisle ..
Ne zormus bebekle yolculuk yapmak, yada esime gore pimpirikli bi anneyle yolculuk yapmak :)) Buyuk puseti goturmemeye karar vedik ama ortada yazlik puset yok .. 
Ben en ufak bi kiyafeti bile iki uc gun gezerek alan zaat, koca puseti 2 gunde nasil alicam bilmiyorum :( .. 
iste boyle cok yorgun cok heyecanli ve bir o kadarda stresliyim bu aralar ..

5 Ağustos 2011 Cuma

Altin Sacli Cocuk ..

Sabah yada ikindin gunesi vurdugu zaman saclara tam bi altin sacli bebek olur kendileri.. Annesinin onu dahada bi yiyesi gelir o zamanlar .. dahada bi sarip sarmalayip kalbinin icine sokasi gelir .. cunku bu bebek ayni dayisina benzemektedir .. 





Cevremizin kestirin artik,  tepkilerine son gucumuzle dayanmaktayiz..
Bu haftada dayanabilirsek insallah Turkiyede annannemize saclarimizi gosterdikten sonra kestiricez ..








Bilal artik buyuyor ..
Eskisi kadar kolay uyumak istemiyor .. Resmen uykuya direniyor, evde bir nebzede olsa sabredip, pes etmeden yatagina birakip, son ses cigliklar atmasina  dayanip odayi terkedebiliyorum .. ve ben cikar cikmaz 10 saniye sonra ses kesilip beyefendi uykuya daliyor ..
Ama evde birileri varken, yada bir yere gittiysek bu uyuma seansi bazen 45 dakikayi bulabiliyor ..
Tabi her kafadan bir ses .. cocugun uykusu gelirse uyur, birakiver, niye cocuga eziyet ediyorsun cumlelerindende bikmiyor degilim .. her  cocuk, evde birileri varsa, yada ortam degistirilmisse  uykusu gelince uyumuyor iste uyuyamiyabiliyor .. bazen bazi insanlara biraz sessizlik lutfen diyesim gelmiyor degil hani .. yinede tutuyorum kendimi .. yinede sabir deyip susuyorum ..





Bazende boyle tam disari cikmak uzereyken kapi esiginde daliveriyor uykuya..

3 Ağustos 2011 Çarşamba

Yasina 11 Gun Kala ..

Ne hizli akiyor, bazen gecip gitmek bilmeyen su zaman .. Nerdeyse haftada bir degil ayda bir yazabilsem, minigimden minik notlar dusebilsem sevinir hale geldim .. O kadar sey degistiki artik evimizde kucucuk dev bir adam var .. Kendileri tam bi emzik ve anne bagimlisi, altin sacli minik bi adam ... İstedigi olmadiginda kiyameti kopartan, en sevdigi sey tirmanmak ve kemirmek olan kucuk adam ..
En son vukuati uc gun once laptopunda sarjini kemirerek kullanilmaz hale getirmek oldu.. Suan dunyayla tek baglantimi saglayan, iphonuma goz dikmis durumda bide onu devre disi biraksa heralde dunyanin en mutlu bebesi olacak..

Tam olarak yurumuyor minigimiz ama tirmanma konusunda evde cikmadigi yukseklik kalmadi diyebilirim .. Oyle zekiki bazen hayretler icinde kalmiyor degiliz .. Tv sehpasina, sark odasinin pencere kenarina, bizim yataga salondaki koltuklara 75 cm lik boyuyla tirmanabiliyor.. Daha biz bunlari sindirememisken tabure yardimiyla mutfak sandalyesine ordanda yemek masasina cikmis gecende .. Masanin uzerinde ekmek sepetiyle oynarken bulunca elim ayagim titredi, oyle korktum ki olabilecekleri dusunmek bile istemiyorum..








Turkiyeye ucmamiza son 11 gun kaldi.. Burda ve orda heyecan dorukta ..
O kadar ozledimki memleketimi, baba ocagini, annemin kucagini hepsi gozumde tutuyor ..

15 Temmuz 2011 Cuma

Yine Ates Dustu 13 Haneye ..

Harf harf , hece hece ayni acilari ezber yapiyoruz yine .. 
Ates dustu  13 haneye ..13 tane ananin yuregine ..
Boyle zamanlarda kelimelerde aciz kaliyor, insanligimda .. 
Eve gelen yetkili o mubarek Anaya evladin oldu diyor .. Oyle kaskati, oyle soguk .. OLDU... Her yer feryat figan .. Bir sehidin arkasindan ars sallaniyor .. melekler agliyor ... Ama yuregi kaskati kesilmisler acidan bi habersiz .. basiniz sagolsun diyor sadece basiniz sagolsun .. 
Cigerim yaniyor diye feryat ediyor bi anne .. digeri dunyam basima yikildi diye agliyor ..
yine 13 anne cayir cayir yanarak  Rahmana  ugurluyor can parcalarini ..
Ne cok aci var bu topraklarda 
Ne cok kardes kavgasina sahit oldu bu cografya 
Kardes kardesi katlediyor ..
Bu ahvale dun agladik .. bugunde aglariz .. yarin unuturuz ..
Muslumanin derdiyle dertlenmeyen bizden degildir, diyordu halbuki peygamber ..
Cokmu uzaga dustuk .. ne cok kan damliyor ellerimizden ..
Allah sonumuzu hayr etsin ..



Bu mubarek gecede onlara sadece bir Fatiha 


Jandarma Er Ufuk Başarı (Konya)
Uzman Jandarma Çavuş Fahrettin Aksu (Erzincan)
Jandarma Er Aykut Delimehmetoğlu (Bursa)
Uzman Çavuş Mustafa Güney (Adana)
Uzman çavuş Gökhan Yıldırım (Adana)
Jandarma Komando Er Ethem Okay (Şanlıurfa)
Jandarma Er Mehmet Kaz (Gaziantep)
Jandarma Er Barış Çiçekdağı (Gaziantep)
Jandarma Er Emrah Eker (Giresun)
Jandarma Er Necmettin Torun (Samsun / Alaçam)
Jandarma Er Noyan Aydın (Zonguldak / Ereğli)
Jandarma Er Vefa Çelik (Ağrı)
Jandarma Er Ethem Okyay (Şanlıurfa / Payamlı)
Jandarma Er Gökhan Kaplan ( Tekirdağ / Şarköy)


Rabbim onlari rahmetiyle hasreylesin  ...

13 Temmuz 2011 Çarşamba

Iyi Degilim Bu Aralar ..

"Gidene kal demeyeceksin...
Maxicep.com - Kimseye Hakettiğinden Daha Fazla Değer Verme...
Gidene kal demek zavallılara,

Kalana git demek terbiyesizlere,

Dönmeyene dön demek acizlere,

Hak edene git demek asillere yakışır.

Kimseye hak ettiğinden fazla değer verme,

yoksa değersiz olan hep sen olursun...

Düşün...

Kim üzebilir seni senden başka?

Kim doldurabilir içindeki boşluğu sen istemezsen?

Kim mutlu edebilir seni sen hazır değilsen?

Kim yıkar, yıpratır seni sen izin vermezsen?

Kim sever seni sen kendini sevmezsen?

Her şey sende başlar, sende biter...

Yeter ki yürekli ol, tükenme, tüketme, tükettirme içindeki yaşama sevgisini...

Hep hatırla: "Çaresizseniz, Çare SİZSİNİZ..."

Asilmaz daglari asiyorum .. bi baktim ayagim kaymis basladigim yerdeyim ..

Ey hatir, gonul bilmeyen, kendinden baska hic kimseyi dusunmeyen, menfaatleri ugruna her kotulugu yapabilecek zavalli kisi .. Seni her seferinde insan sanmakla ne buyuk hatalar ediyorum .. her seferinde yeni bir husran yeni bir yenilgi .. 
Baktigim her yerde, samimiyetsiz gozlerini goruyor olmak, kifayetsiz sozlerini duymak bu dunyadaki en buyuk imtihanim! 
Geceye ve senin icin doktugum her bir gozyasima AND olsun ki  ben  Allaha inaniyorum .. Onun adaletine, Onun merhametine ve Hesap gunune.. 

gectigin yollarin gulle .. merhamet yoksunu yuregin sevgiyle dolsun.. sana soylenecek son sozumde bu olsun !!!   

 ........

sene 1900 ler Kurtulus savasi gunleri 
Yer: Maras 
gece sokaga cikma yasagi var, yasagi delen tek kisi sehrin delisi elinde gaz lambasi  bagiriyor ... adam ariyorum! ..  adam ariyorum! ...

sene 2011   taze bitti  ...

4 Temmuz 2011 Pazartesi

...

"Konuşsam dilim yanar, sussam kalbim.. Önce duruyorum... Sonra susuyorum... İçimden çıkan lafların etrafı ,yangın yerine çevireceğini düşününce kilit vuruyorum dilime.. sonra Yan! diyorum içime!...Sadece sen yan! Ve Dayan! diyorum gönlüme!... Herkes mutlu olsun! Sen dayan!.."

27 Haziran 2011 Pazartesi

Maxi Cosiden Siege Autoya Gecis ..

Daha dun maxi cosinin icinde kaybolurken bugun sigmaz oldu benim kucuk prensim .. 
Ne ara bu kadar buyudu anlayamiyorum ..
Hem onun rahat oturabilmesi icin, hemde yolu gorebilmesi icin araba koltuguna gecis yaptik ..
Tabi koltuk secimimiz ayri bi macera oralara girmek bile istemiyorum.. 
Aslinda gecen hafta sectik koltugu bebisim cok hastaydi o biraz hava alsin, biraz gozu acilsin diye ciktik magazaya, ama nafile yinede keyifsizdi ve bizde almadan geri donmustuk .. Ve bu hafta aldik ..





Ve o ilk baktigimiz griyi aldik ..

24 Haziran 2011 Cuma

KENDİME ÖĞÜT

ey sevgilim hem sana hem ..

KENDİME ÖĞÜT
Uslanma hiç hep deli kal
Büyüme sakın çocuk kal
Es deli deli böyle kal
Son harmanında sevdanın
Tüken toz toz savrula kal
Suçüstü bulmalı ölüm
Ölürken de sevdalı kal ...


aziz nesin

21 Haziran 2011 Salı

Kekeme Cocuklar Korosu ..

Dile benden ne dilersen ..

Mastercard





'gazetelerden'




'on iki yasinda cocuk is bulamadigi icin intihar etti.
Mardinden istanbula gelen A.K...




On iki yasindaki cocuklarin is bulabilmelerini diliyorum.
On iki yasindaki cocuklarin intihar edebilecekleri bir ip bulamamalarini diliyorum. On iki yasindaki cocuklarin sokaklarda yururken akillarina olum dusmemesini diliyorum.
On iki yasindaki cocuklarin hayati algilamaya basladiklari ilk anda tokezlememelerini diliyorum. On iki yasindaki cocuklarin yalniz yere dusen dondurmalarina, kirlenen pantolanlarina, kirilan bisikletlerine, yirtilan kitaplarina aglamalarina diliyorum.

On iki yasindaki cocuklar.
On iki yas.
Cocuklar...
Olum...
Intihar..





T.Tufan
kekeme cocuklar korosu

19 Haziran 2011 Pazar

incir Reçeli



Bana nefes alan hic bir şeyi sevme hakkı vermediler, ben de incir reçelini sevdim. 
İncir Reçeli sendin sevgilim.


Hiç yadırgamadım yüzünü, inan çok tanıdık… Gönlüme hoş geldin sevdiğim, kusura bakma ortalık biraz dağınık.



Fikrimde tarifsiz gülüşün
Cebimde koca bir "Hoşça"kal...



 Biliyorum,
Bu şehir getirecek seni bana,
Belki bir konser kuyruğunda,
Belki tıkış bir metro vagonunda…
Götürdüğü gibi getirecek,
Aksayan bir gecenin topal ışığında…
Sevmez bu şehir ağlayan erkeği,
Biliyorum getirecek,
Ağlamaya çeyrek kala…
Dokunmayı anlat bana, Parmak uçlarında atışını yüreğin... Bana "senli"bir masal anlat, Gökten hiç elma düşmesin sevgili...

...
-Sana dokunmak,tüm kelimeleri yakmak gibi…
 -Sana dokunmak tüm insanları affetmek gibi…
-sana dokunmak hayatı temize çekmek gibi...
gecenin üçünde,
vapurun kıçında,
baharın başında,
sokağın ucunda,
hayatın deminde,
...
ya da,
günün birinde,
yüzünü kime dönersen dön,
sırtını bana yasla yar...




Benim bu derdim ; Ne yağan yağmurda , Ne yalancı sonbaharda , 
Ne bomboş sokaklarda… 
Kırılmış her yanım. Kaybolur zaman saçlarında , Gözlerim sokaklarda , Sebebi isyan aşkım… 
İçim yanar, içim kanar da İsyan !.. Geriye bir avuç yalan… 
Beni bu derde sen attın da , gittin ya kafam hep duman… 



muayyen gunlerde ve duygusal zamanlarda kesinlikle izlenmemeli  
aglamaktan icim sisti ...

Sukurler olsun Sifasini Veren Rabbime

Aglamadan uyandik bu sabah ne buyuk mucize .. gece en fazla 3 kez kalktik, uykusuz gecelerden sonra .. eskisi gibi oldu hersey .. opuse koklasa gectik salonumuza .. gunlerdir yuzune bakilmayan oyuncaklarimizla hasret giderdik sabah sabah ..
1 saat oyundan sonra kahvaltimizi yaptik neseyle .. simdide kusluk vakti uykumuza daldik sessiz ve sakince ..  hala yorgunuz, hala solgunuz .. ama olsun bunuda sukur .. Sifasini veren Rabbimize binlerce SUKUR ..

18 Haziran 2011 Cumartesi

Zormus hemde cok zormus ANNE olmak .. BABA olmak ..

Haftalar sonra guzel seyler yazabilmek, guzel seylerle baslamak isterdim  postuma .. 
Cuma sabahi atesler icinde uyandi benim kucuk adamim .. olctum 39.2 derece sakin olayim birazdan duser dedim , ilacini verdim .. ama onceki ateslenmelerinden farkli olan birseyler vardi ..
Ates dusrucu verdim yarm saat bekledim hala yaniyor 
1 saat 2 saat derken baktim olmuyor dus yaptirdim ilik suda oynadik biraz ama hala imkansiz 
dinmek bilmeyen bir mizilti ve inilti, dusmek bilmeyen bir ates .. ogleni zor ettik ..
Basit bir bogaz enfeksiyonu dedi doktorumuz, onemli degil dedi ..
neyse dedim iyi onemli degilmis eve geldik agri kesiciler ilaclar ama hala bi aksilik var, uyumak bilmiyor Bilal, susmak bilmiyor .. ates hep 39 civarlarinda ..
kucagima aliyorum agliyor, yere koyuyorum agliyor,
en sevdigi yiyeceklerden verdim yemiyor ve yine agliyor,
konusuyorum agliyor 
susuyorum agliyor 
ama o susmak bilmeden agliyor ..
sener benden perisan ben ondan perisan, minik yavrum bizden perisan  .. icim sizliyor aglamasina, dayanamiyorum diyor babamiz, oyle merhametliki kiyamiyorum onada, ne kadar sen yat ben bakarim desemde bir an ayrilmadi yanimizdan  ..  sabaha kadar beraber bekledik yatagin basinda  .. sabahi sabah ettik .. 
ikimizde birbirimize itiraf edemesekde kaybetme korkusu okunuyordu gozlerimizden ..
biz seni cok zor bulduk annem, biz seni 8 kez sene sonra bulduk 
umudumu kestigim ay girdin sen bizim hayatimiza .. bitti artik asla anne olamiyacagim dedigim ay mucizeler bitmez der gibi girdin dunyamiza .. korkumuz bundan, kaygimiz bundan .. 
sabaha kadar yarim saate bi olctuk atesini ..sabaha kadar  aklima gelmeyen musibet bela kalmadi .. dualarla ettik sabahi ..
sesi kisikti minik melegimin  .. gucu tukendi aglamaktan, kafasini dahi kaldiramiyor oyle halsiz oyle zavalliki ona her bakisimda gozlerim doluyor .. o inci gibi yaslar dokuldukce gozlerinden ben kahroluyorum ..
o yandikca benim icim titriyor .. Rabbim bana ver ona gelen tum kotulukleri, gadasi, belasi, hastaligi beni bulsun,  tirnagi bile kirilmasin istiyorum .. 
boyle zamanlarda oyle aciz hissediyorum ki kendimi hic bir sey yapamiyorum yavrumun hastaligi karsisinda .. kolum kanadim kiriliyor ..
bugun bir kez daha anladimki ben seninle sinaniyorum kucuk melegim .. buyuk bi sinavda annen .. sinavinin adi annelik sinavi ..
annen bu sinavi gecebilirse sayet tek istedigi tek diledigi  bu yazdiklarini okuyabilecek yaslara getirebilmek seni  ..



ne kadar aciziz Rabbim ne kadar zavalliyiz .. SENSIZ bi hiciz biz .. SEN sar yaralarimizi .. yar ve yardimcimiz SENSIN ..

10 Haziran 2011 Cuma

1...2... 3.... Yasasin Takim Ruhu ...

Slm kizlar rejime diyete spora son hiz devam ..
netten 1  gruba katildim, hep beraber yapiyoruz rejimimizi,  birbirimizi kontrol ediyor yediklerimizi kacamaklarimizi filan yaziyoruz .. suan super motiveyim insallah devami gelicek 
bu sabah tartida pek bi degisiklik olmadi cunku malum donemdeyim .. ama yilmak yok son hizla rejime  devam ..
pilatese ve yuruyuslerede basladim, dun bilali attim pusete 45 dakika tempolu bi sekilde yurudum..  cok kararliyim cok iki ayda gidicek bu kalan 13 kilo ..

Baslangic kilom : 72
Suanki kilom :68 
Hedef : (simdilik) 54
En son hedef : 48 

54 e dustugumde fotolarimi ekliycem :))

7 Haziran 2011 Salı

Ah Su Kilolar Kilolar ...

-25 adimda saglikli zayiflama
-8 dakikada ideal kilo
-Zayiflmanin puf noktalari
-Kilo vermenin 7 yolu
-10 adimda zayiflama tuyolari

hadi ordan hadi ordan hadi ordan (dil cikaran sinirli smiley)



canim cok sıkılıyor 
bir bucuk haftada 5 kilo verdim gecen ay, ama 1 aydirda hala ayni kilomdayim 
gitmiyor gitmiyor gitmiyor 
ne sabrim kaldi nede zayiflama istegim ve ben hala 67 kilodayim ..
hedef 50 ...  yol cok uzun,  yol cok zor ve yolcu cok sabirsiz varin gerisini siz dusunun :( 

6 Haziran 2011 Pazartesi

Aytik O Bi Chocola Canavari

Allahim artik o bi chocola ve dondurma hastasi 
ne zaman buyudude ne zaman babasi dondurma yerken krizlere girer oldu bilmiyorum ..
bir bebek daha hic tatmadigi bir sey icin aglama krizine neden girer onuda bilmiyorum ..
bizim bocek artik boceklikten canavarliga transfer etti kendini .. 

9. ayimizin bitimine 8 gun kaldi 
gunler cok cabuk geciyor 


bu aydada uykularimiz super cok guzel ve ozellikle uzun sureli uyuyor bu aralar 
sanirim havalardan 
uyanik oldugu zamanlar ise super aktif ve hareketli girmedigi cekmece acmadigi dolap elini kistirmadigi dolap kapagi kalmiyor :)) 

hala tek basina yurumuyor
koltuklardan tutunup cok hizli bir sekilde tum koltugu tur atiyor ..

babasinin deyimiyle emeklemede 2. ve 3. vitese gecti :)
bazen koridorda arkasindan seslendigimiz zaman (sanirim oyun oynamak istiyor) cok hizli bir sekilde emekleyerek koridorun sonuna kadar gidip karsidaki kapiya vurup ancak oyle durabiliyor..


yurutece binmek istemiyor ama disindayken cok seviyor, yurutecden tutup  yurutecle birlikte ordan oraya hiphizli surukleniyor tabi sonunda illaki dusuyor ..
 arkadasim yurume arabasi hediye etti ama onu ters cevirip oturdugu yerden oynamaya bayiliyor ..






yeme konusunda ise artik kendimizi asmis durumdayiz ..
en sevdigi seylerden ilk siradaki

CAY :  hic vermedigimiz halde biz cay icerken resmen bardaga saldirip vermezsek aglama kriziyle saldirisini sonlandiriyor .. (simdilik ihlamur, rezene ve papatyayi kaynatip veriyorum biz cay icerken rahat biraksin diye) 


DONDURMA  : resmen tiryakisi oldu dondurmanin halbuki ben hic sevmem ve hamileyken agzima bile surmedim dondurmayi, ama babamiz gunde 10 paket yese 11. ye hayir demez e kime cektigi belli oluyor ..

KATI GIDALAR : ozellikle bizim yediklerimize, kelimenin tam anlamiyla bayiliyor kendinden geciyor her bir lokmada alkis yapiyor :))

tek sevmedigi sey CORBA o konuda bana cekmis .. gonullu yemesede en azindan hayir demiyor :) 


meyveye ve meyveli yogurtlara yumurtaya bayilir 

2 hafta once kilosu 9 kilo 74 cm di 
o kadar istaha ragmen hic kilo almamisti dislerinden sanirim 
alttan iki disimiz bes bucuk aylikken cikmisti
ve gecen aydan beri ustten 4 dis cikti arka arkaya ..
toplan 6 disimiz oldu .. allaha sukur ki korktugum kadar kotu gecmedi  ..


suan en buyuk sorunumuz ozellikle 2 haftadir benden ayrilmak istemiyor 
bu aralar evimiz cok yogundu ltim dogum yapti ertesi gunu evi tasindi o hastanedeyken kucuk miyemimiz bizde kaldi kayinvalidemler filanda bendeydi 1 hafta kadar. Bilal bu surede ilgiden cok sıkıldı .. surekli yapisik ikizler gibi gezdik, simdide ne bi arkadasima nede kimseye gitmiyor ..

salondan bes dakika ciksam yaninda babasi olsa bile aglamaya basliyor .. sadece evde ikimiz varken cok huzurlu ve rahat, sanirim uzun sureli kalabaligi sevmiyor .. halbuki surekli gulen herkese sirnasan minciklanmayi cok seven bir bebekti .. insallah en kisa zamanda eski halimize doneriz ..