10 Şubat 2011 Perşembe

bu benim ilk mimim :)))

minik Yasircigin sevgili annesi sagolsun, varolsun, cok yasasin, huzurlu yasasin, guzel yasasin :D  beni mimlemis .. 

hele helede adeta yemek ve yedirmek icin yasayan ben denize gelince boyle bir mim  pek bi sevindirik oldum :))
bu aralar cok yogunum ve yorgunum , ogulcugum askere gidesi oldu ama bebek gormelerimiz hala bitmedi :)) butun zamanim en sevdigim is olan misafir agirlamakla geciyor .. kesinlikle sikayetci degilim sadece cok yorgunum :( 


bu mimde tam guzel bir davet ertesi yazilmakta 
ama malesef misafirlerin gelmesine 10 dakika kala tum marifetlerimi fotolomak uzereyken, devirdigim zeytinyag sisesinin parcalarini temizlemekten unuttugum foto islemini, aksam arta kalanlarla yapmak zorunda kaldim :(( 
aslinda o kadar cok yazacak sey birikti ki once gecikmis mim den baslayalim :)




* en güzel yaptığın yemek

tas kebabim ve hunkar begendim meshurdur .. hemen hemen butun firin yemeklerini guzel yaparim  


* en güzel yaptığın tatlı

yogurt tatlisi 


* en güzel yaptığın pasta



muhallebili kadayif pastasi 



* en güzel yaptığın salata

havuclu ve kabakli salata 

* en güzel yaptığın börek

su boregi, patatesli cevizli sigara boregi 

* en güzel yaptığın hamur işi

peynirli ay coregi 

* en guzel yaptigin kurabiye 



cikilota soslu kurabiye, elmali kurabiye 







cikilota soslu kalpli kurabiyelerimle, muhallebeli kadayif pastami ekliyorum 
dedigim gibi fotolar rezalet oldu kusura bakmayin gecenin bi vakti esimin elinden kapabildiklerimi ancak cekebildim :)) 





....................................................................


Muhallebeli Kadayif Pastasi 

400 gr kadayif 
5 yemek kasigi seker 
3 yemek kasigi tereyag 
1 su bardagi dogranmis ceviz yada findik


Muhallebi 

1 litre sut
3 yemek kasigi un
3 yemek kasigi nisasta 
yarim su bardagi seker yada bir su bardagida olabilir istege bagli 
1 yumurta
1 paket vanilya
1 kutu krema (crem liqid )


muhallebi icin :


krema haric tum malzeme karistirilarak pisirilir kaynayip koyulasinca atesten alinipsogutulunca,  icine crem liqid katilarak mikserle 3 dakika pisirilir 






kadayif icin :


kadayiflar bicakla ince ince dogranir 
genis bir tencerede tereyagi seker ceviz ve kadayif kavrulur 
atesten alinip sogutulur
tepsinin yada kuplarin dibinde kadayifin yarisi konur 
ortasina muhallebi konur kalan kadayifta uzerine konur 3 saat buzlukta yada 5,6 saat buzdolabinda bekletilip afiyetle yenir
ben kuplarda yapmayi tercih ediyorum daha guzel gorunuyor 




..................................................................................


yarin buyuk ihtimal birseyler karalayamam 3 gunluk tatile gidiyoruz ;)) 
simdiden iyi hafta sonlari









1 yorum:

  1. ayy ay azim sulandi :) Bende fotograf cekmeden once vahapa sakin yemee diye bagiriyorum :))

    YanıtlaSil