24 Şubat 2011 Perşembe

gecikmis bir Dogum hikayesi .. yeniden dogusumun hikayesi -2- ..

evet yine bi ara vermek zorunda kaldim 
paristen misafirlerim vardi bir kac gunlugune nerdeyse nete girmeye degil oturmaya firsatim olmadi desem yeridir .. 
her neyse dogum hikayemi tamamlayip bitireyim anlatacaklar biriktide birikti ...




........................................



ve yerdeki bocekten gokteki kusa kadar mujdemizi verdikten sonra asil macera basladi ..
 ilk zamanki migde bulantilarim, bekleyislerim, serzenislerim, ruyalarim, korkularim,evhamlarim, son zamanlardaki uykusuz gecelerim gunduzlerim her gordugum kisiyegececekmi bu gunler deyislerim, 14 agustos cumartesi gunu gecti gitti ...


nerden baslasam nasil baslasam bilmiyorum

donup baktigimda mukemmel bir 9 ay gecirmisiz ..
kocacimla o donem hic kavga etmedik sesimizi bile yukseltmedik cunku aramizda bi canli vardi 
ne zaman sinirlenecek olsam hemen sakinlestirdi beni .. tartisacagimiz bile fisiltiyla tartistik minik mucize rahatsiz olmasin diye ..
sanki bir hayaldi o minik tekmeler o kucuk kasilmalar ..


oglum tam 43 haftada geldi dunyaya 
temmuz 28 de gelmesi gereken bebe uzatmalari oynamak istedi heralde ama annesinin ne kadar aceleci ve sabirsiz bir kadincagiz oldugunu bilmiyordu garip yavrum o zamanlar sanirsam :))
tam 15 gun  evet tam 15 gun daha ayrilamadik yavrucagimdan 
turkiyede olsam eminim coktan kesip bicip dikerlerdi beni :D 


son iki hafta resmen zulumdu
hava 39 dereceydi metzde, artik agliyordum sicaklardan, disariya adim atasim gelmiyordu 
50 yilin en sicak temmuzunu yasadik fransada oda benim sansimaydi heralde .. :)
neyse 13 agustos aksami babamiz isten gelince hastaneyi aradik hala sanci filan yok ne yapalim diye 
gelin bi bakalim dediler 
aksama kadar evi temizledim sildim supurdum
ramazanin ucuncu gunu oldugu icin borek yaptim babamiza 
cunku hastaneye 7 de gidecektik iftar 9 da oluyordu ..
boreklerimizi valizimizi ve kapilardan sigmayan koca gobusumuzude alip dustuk yollara :)

hastaneye vardik direk dogum bolumune aldilar 

kontrol edildi hala hic acilma yoktu moralim bozuldu 
ebe gununuz cok gecmis bugun hastaneye alalim gece rahiminizin acilmasina yardimcoi olacak tampon koyucaz sunni sanciya benzer bir sey dedi, yarinda sunni sanci takariz oglene normal dogurmus olursunuz dedi .. cunku ecoda plasentanin kireclenmeye basladigi gorulmus daha fazla beklemek riskliymis aslinda italyada cok daha fazla bekleniyormus ..

yatisim yapildi esimle vedalastik saat 10 da o hastaneden cikinca dayanamayip aglamaya basladim 
sanki kolum kanadim kopmus gibi hissettim
benim icin nedemek oldugunu o gece daha bi anladim 
11 gibi ebe geldi,  rahim agzi geri kacmis tampon caninizi cok acitabilirmis o yuzden yarin sabah yedide sunni sanci vericez doktorunuz bu karari aldi dedi
heyecan heyecan ustune, neler bekliyordu beni 
sanki baskasinin hayatini ben yasiyordum 
gozumde bir damla uyku yoktu o gece

cantamda tarik tufanin "kekeme cocuklar korosu" kitabi vardi sabah bese kadar onu okudum o ara icim gecmis 
altida hemsire geldi
kahvalti ve dus ardindan dogumhanenin yolunu tuttuk 
esime mesaj attim basliyor dogum cabuk gel diye saat yediyi bes geciyordu o sirada 
mesaj geldi kapinin onundeyim 10 dakika oldu geleli ama sekizden once dogum bolumune disardan kimseyi almiyorlarmis dedi ..
daha bi huzunlendim 
saat sekize kadar yavas verin lutfen esim gelsin, ben onsuz yapamam dedim, hem agliyorum hem yalvariyorum serumu biraz yavaslatti ebe
daha agrilar tam baslamamisti saat sekizde esim iceri girebildi .. ve basladi dogum hikayemiz 
sunni sanciyi arttirdilar oglen bire kadar ancak 4 cm acilmisti o kadar agriyla halbuki ben diyordum kesin 10 cm olmustur 
saat basi kontrol 
ebelerin biri giriyor biri cikiyor o gun tek dogum yapan bendim klinikte 
epidural yapalim rahim agzi geride kontrollere bile dayanamiyorsunuz dediler  
ve suyumun patlatilmasina karar verdiler rahim agzi geride oldugu icin cok aci cekebilirsiniz epidural istiyormusunuz diye tekrar sordular 

esime baktim bana bakiyor  zavalli gozlerle ne olur yaptir artik senin yerine ben dayanamiyorum dedi 
ve ben pes edip tamam dedim cunku sonuna kadar dogal dogumdan yanaydim kendimi hep boyle hazirlamistim

epidural cok basit bi islemmis,  korktugum gibi olmadi 
bu epidurali bulan sahis kisi veya kisiler nur icinde yatsinlar :)) resmen uyukladim 
tabi suyum patladildi, saat basi epidural kesildi bebek assagiya insin diye ve saat 9: 30 da acilma tamamlandi 
itme evresine gecildi ama bebisim cok gec dogdugu icin baya irilesmisti  ve cati kemigim 37. haftada girmis oldugum scanerde biraz dar gorundugu icin dogum gerceklesemedi ..
10 dakika kadar ikinma ve itme evresi surdu ama olmadi bebis gelmedigi gibi malesef kalbi yavaslamaya basladi .. iste o an oldum sandim kalp atislari surekli dusuyordu gozum monitorde can havliyle ikiniyordum
nefesim kesildi oksijen maskesi taktilar 
doktor ikinmayin sezeryana gidiyoruz sadece nefes almaya calisin dedi ..
anestesizyen basimdaydi epiduralin dozunu arttiriyor bebegimin isminin ne olacagini soruyordu 
mohammed dedim mohammed bilal,
benim ismimde mohammed dedi turkmusun diye sordu, 
evet turkum dedim bende tunusluyum dedi iyi dedim .. adam sussun istiyordum cunku suan aklimda sadece bebegim ve esim vardi 
ameliyathanenin kapisinda esimi gorunce dunyalar benim oldu sanki elinde kamera gulumsuyordu 
basucuma geldi
basliyoruz dedilerbes dakika gecmedi ki, tam 21:58 de bebegimin sesini duydum vavvvv cok iri bir bebek diyorlardi
annesi bu aslani neyle besledin diye sorup guluyorlardi 
bebegim hala perdenin arkasindaydi allahim diyordum nasil iri olabilir cok sisko patates bir sey bekliyordum
yuzu mini minnacik bir bebek geldi perdenin arkasindan sadece opebildim hemsirenin kucaginda babasiyla birlikte beni orda birakip yenidogan unitesine gectiler .. yine basladi yalnizlik ..
kesilip bicilmis simdide dikilecektim 
o an felaket bir aci hissetmeye basladim .. beni dikdiklerini hissediyordum ciglik cigliga bagirdim durun diye 
doktor psikolojik sadece diktigimizi hissediyorsunuz aciyi degil diyordu 
ama ben kendimdeydim aciydi hissettigim :((
o an anestesizyen mohammed durun gercekten hissediyor olabilir dedi 
en son duydugum cumle oydu 
sonra bi maske daha ve komple bayilmisim ..
ve bir ses madam balci uyanin, ardindan bir ses daha madam balci bebeginiz sizi bekliyor 
uyandigimda 1 saat gecmisti gozumu bebisimin yaninda actim
daha odamiza cikmamistik

babasinin kucaginda bocuk bocuk bakan bir cift goz, gozlerime bakiyor, gozlerimin tam icine




iste  gercek ask bu dedim .. gercek sevgi bu askin son hali bu .. bundan otesi yokkkk ..

bambaskaydi bambaskaaaa .. 
mini minnacik bir aslancikti .. benimdi .. bizimdi ..

hayat sifirlanmisti o an 
cennetten bir damla dusmustu yuregimize, evimize,hanemize ...
o kucagimiza aldigim andaki duygulari yeniden yasayabilmek icin o kadar aciyi sanciyi  yine yeniden 10, 100 kere cekebilirim  ... 
cok zor bir dogum oldu 
hatta hastane halki dogamayan bebek koydu adini 
vardiyasi bitipde evine donen  oglusumun dogumunu goremeyen tum hemsire ebe stajer kim varsa ziyarete geldiler ertesi gun odamiza ..
nerdeyse doguma tum personel katilmisti , gelenler cok guclu bir kadin oldugumu, kendilerinin bile artik bi zaman sonra bana acidiklarini benim icin dua ettiklerini, iyi dileklerde bulunduklarini soylediler .. tabi baya bi sistim simardim :)))

herkesde ikinci bebegi dusunuyormusunuz diye soruyordu 
evet dedim ikinciyede ucuncuyede evet 
bu duyguyu yeniden yasayabilmek icin binlerce kez evet 
daha beter acilara evet yeterki bu mutlulugu yeniden yasayabileyim




ve kendimle basladigim bu hayat yolunda  2002 agustosundan  beri can yoldasimla devam ederken 2010 agustosundan bu yana 3 kisiyiz artik ..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder