22 Eylül 2013 Pazar

Sut Alerjili Assiya ..

Assiyaya 5 aylikken sut alerjisi teshisi kondu .. Malesef teshis konulmadan once kotu bir deneyim yasadik .. Cok az emen , geceleri her yarim saate bir uyanan ve ayda en fazla 300 yada 500 gram kilo alan bir bebekti assiya .. 
Doktorumuzun vede cevredekilerin tavsiye ve baskilariyla gunde 1 yada 2 kez mama takviyesi yapalim dedik ..
Ilk denememizde 90 ml  mamayi likir likir icip gece uykusuna yatti bizim mercimek, 4 saat kesintisiz uyuduktan sonra feci bir ciglikla uyandi .. Ardindan kesintisiz sekilde 10 dakika boyunca kustu biz ne oldugunu anlamadan vucudu sanki su yanigi gibi kipkirmizi kabarmaya basladi. Boynundan ayak parmaklarina kadar kipkirmiziydi .. babamiz acili aradi cocuk doktorunu bagladi, doktor buyuk ihtimalle sut alerjisi sabaha kadar gozlemleyin tekrar kusarsa hemen getirin dedi .. 
Ara ara kabaran vucuduna ve kizarikliklarina iki doktorda egzama demisti megerse egzama degil sut proteini alerjisi varmis bizim mercimekte ..  Suan pirinc bazli ozel bir mama kullaniyor icinde sut yok, ek gidaya baslamamiza ragmende  hic bir sut urunu vermiyoruz. yani ne yogurt nede peynir bizim cadi hic birini tuketemiyecek uzun bir sure.. 
Bes bucuk ay beni emen assiya turkiyede bir anda memeyi birakti .. uzun sure ac biraktim hic bir sey vermedim cok ugrastim ama asla bir daha almadi .. yaklasik 4 hafta sagarak biberonla verdim sutumu ama oda gittikce azaldi ve emme olayimiz 6 eylulde son buldu ..

suan 6 aylik ve daha 5 kilo 300 gram :( 
1 aydir surekli kan tahlilleri ve testler yapiliyor  kollarindan alamayinca elinin uzerinden aliyorlar ..
Hayirlisi diyorum herseyin hayirlisi en buyuk nimet saglik
sifa diliyorum tum minik meleklere Rabbimden  ..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder